Ostalo

MILANO DIGITALNA NEDELJA

LABORATORIJA ZA EKSPERIMENTALNU PSIHOLOGIJU FILOZOFSKOG FAKULTETA, UNIVERZITETA U BANJOJ LUCI učestvuje u jedinstvenom digitalnom evropskom edukativnom događaju, koji će se održati 12.11. 2022 godine u Milanu u Italiji.

Tim BLanguage sa Filozofskog fakulteta Univerziteta u Banjoj Luci broji 12 članova, zajedno sa rukovodiocem projekta doc.dr Sonjom Stančić, profesoricom na predmetima iz oblasti kognitivne psihologije.
SAE Institut u Milanu organizuje izuzetan evropski događaj koji ima za cilj razvoj primjenjene igre za LSD – Language Specific Disorders. To je inovativni pristup razvoju vještina i znanja ranjivih kategorija djece, kao što su djeca s disleksijom, kroz igru i igranje. Događaj je sufinansiran od strane CEI Inicijative, evropskog programa namijenjenog zemljama u regiji jugoistočne Europe. #PlaySeriously je projekt koji promoviše SAE Institut Milan kojemu se pridružilo 5 drugih univerziteta: SAE Institut Beograd, Srbija; Univerzitet Babes-Bolyai, Rumunija; Univerzitet u Banjoj Luci, Bosna i Hercegovina; Univerzitet Crne Gore, Crna Gora; Univerzitet u Szegedu, Mađarska.

Pojam hackathon nastao je u okruženju računarskih hakera 1999. godine, a danas je sinonim za tehnološki izazov. Povodom Milanske digitalne sedmice, SAE Institut najavljuje #PlaySeriously hackathon, događaj bez presedana u području obrazovanja, kako zbog svog međunarodnog uticaja, tako i zbog cilja od velikog društvenog interesa: zajednički izgraditi video igru koja će omogućiti uvid u prediktore poteškoća u učenju (SLD) kod djece predškolskog uzrasta, stimulacijom i zabavnim alatima.

U Evropi postoje posebni zakoni koji prepoznaju specifične poremećaje učenja – disleksiju, dizortografiju, disgrafiju i diskalkuliju – te se očekuje da škole, u dogovoru sa porodicama učenika, aktiviraju najadekvatnije intervencije za prepoznavanje sumnjivih slučajeva. Godine 2020. u Italiji je postotak učenika sa SLD-om bio oko 3% ukupne školske populacije: broj koji se u deset godina utrostručio. U zemljama engleskog govornog područja postotak se penje na 17% i uglavnom se odnosi na muškarce.

Francesco De Giorgio, direktor SAE Milanskog kampusa izjavio je: „SAE Institut je odlučio uložiti u istraživanje u područjima koja se odnose na visokoškolske časove. Kao rezultat ovog Hackathona želimo postići, ne samo vidljivost, već i veću uključenost u industriju igara. Menadžment SAE Milano odmah je podržao ovaj projekt u kojem će, prije svega, biti vidljiv angažman naših studenata. Odmah smo shvatili potencijal ovog poziva, čiji smo predvodnici. #PlaySeriously samo je početak puta u kojem sve više i više akademija ima ključnu ulogu posrednika između industrije i istraživanja.”

Alessandra Micalizzi, predavačica i istraživačica na SAE institutu, koordinatorica naučnog odbora projekta je rekla: „U zdravom smislu, igra, uopšteno, video igra, tačnije, smatra se oblikom zabave. Međutim, igra, kako tradicionalna tako i digitalna, predstavlja prostor za građenje odnosa na zaštićen način i prema unaprijed utvrđenim pravilima. To ga čini idealnim mjestom za izgradnju odnosa, testiranje vlastitih stavova i vještina, osnaživanje, poznavanje i prevladavanje vlastitih granica. Iz ove perspektive, odlučili smo detaljnije posmatrati svijet primijenjenih igara ili igara s obrazovnom svrhom, predlažući projekat #PlaySeriously, koji može podstaći naše studente da istražuju druga područja svijeta videoigara i dovesti SAE Institute u središte međunarodnih akademskih mreža”.

#PlaySeriously će se održati u subotu, 12. novembra 2022. godine online na Discordu i offline na SAE institutu u Milanu, putem Trentacoste 14, od 9 do 18 sati. Radi se o razvoju inkluzivnog i psihoedukativnog koncepta videoigre. Učestvovati mogu studenti, bivši studenti, mladi stručnjaci sa stručnim znanjem u sljedećim područjima: dizajn igre, umjetnost, psihologija, filozofija, pedagogija i programiranje.

Prijave su moguće preko linka: https://www.sae.edu/ita/hackathon-play-seriously-eng/#signup.

Više informacija o događaju možete pronaći na linku: https://www.sae.edu/ita/hackathon-play-seriously_engl/

Hackathon će završiti dodjelom nagrada koje su, dijelom, novčane, a dijelom od bonusa za obuku, uz Higher Edukit, koji se sastoji od lekcija o temama vezanim uz kognitivnu psihologiju, lingvistiku, dizajn igara, industriju igara, umjetnost igara. Nastava će se održavati online prema rasporedu koji je utvrdio SAE Institut s partnerima.

Članovi žirija su žirija su: Petar Mavrodiev (SAE Institut) (https://www.sae.edu/ita/why-sae/meet-our-experts/petar-mavrodiev/), Fabio Viola (https://www.destinationlab.it/speaker/fabio-viola/), prof.ssa Mariarosaria Nardone (Sveučilište u Bologni, https://www.unibo.it/sitoweb/r.nardone)

Nagrade za tri pobjednička tim su 1500,00 € + viši Edukit Premium, za drugoplasirani tim 1000,00€ + viši Edukit Basic i za tim koji ostvari treće mjesto 500,00 € + Higher Edukit Basic.

Izvor: Saopštenje